lauantai 13. lokakuuta 2012

Vaalimenu

Olin tänään torilla Vihreiden katoksella linja-auto aseman päädyssä. Kokoomus päivysti vastapäätä, Rkp, Keskusta, demarit ja Vasemmistoliitto siistissä rivissä torilla. Perussuomalaiset olivat valinneet esiintymisareenakseen S-marketin aulan Lundin yläkerrassa. Lauantailounaan sai helposti ja halvalla kun kiersi kaikki kojut. Sama menu kahtena seuraavana lauantaina. Demareilta soppaa, Rkp:lta makkaraa ja pullakahvit jälkkäriksi Vihreiden kojulta. Taisi olla kaffetta myös Kokoomuksella ja muilla. Keli oli hyvä ja porukkaa liikkeellä. Oikeastaan siellä oli ihan kivaa rupatella ihmisten kanssa. Vanhustenpalvelut askarruttivat. Tämä peruspalvelu on kunnan hoidettava ja joiltakin osin sitä voi yksityistää. Kymmenen vuoden sisään on alalla pula työntekijöistä. Periaatteena on,että ikääntynyt kansalainen asuu kotonaan tuettuna ,niin pitkään kuin mahdollista. Tämä säästä myös henkilökunnan määrässä. Työ-ja elinkeinoministeriön tutkimuksessa sosiaali- ja terveyspalveluista käy ilmi ,että jos painotetaan laitoshoitoon on työvoiman tarve moninkertainen.Luet analyysin tästä. Mistä löytyvät tekijät. ? Suomesta ei riittävästi henkilökuntaa ole, ei kunnille saati yksityisille yrityksille. Kaupungin ikääntymispoliittinen ohjelma on kyllä ihan hyvä jos se vain pystytään toteuttamaan. Lue tästä. Torilla oli puhetta myös pyöräteiden huonosta kunnosta.

Minulta kysyttiin , myös miksi olen sitoutumattomana ehdokkaana. Hyvä kysymys. Olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja seurannut politiikkaa. Presidenteiksi olen viimeisintä vaalia lukuun ottamatta äänestänyt voittajia, muissa vaaleissa v-alkuisia puolueita. Kun minua pyydettiin mukaan oli helppo vastata myöntävästi mutta samalla kerroin ,että haluan olla sitoutumaton ehdokas. Vihreät arvot sopivat minulle hyvin mutta on paljon muitakin arvoja jotka sopivat. Vihreissä jokainen valtuutettu tekee omat päätöksensä. Hyvä homma. Eräs perusporvoolainen ihmetteli ”mistä nämä kaikki ehdokkaat tulevat. Mä en tunne ketään ”. Niin, Porvookin kasvaa. Tervetuloa uudet porvoolaiset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti